¿Què és el territori des del punt de vista dels animals? Durant la primavera, els ocells s'aïllen, canten tan fort com poden, no toleren la presència d'altres ocells, s'amenacen, s...
Leer descripción completa
22,00€
Disponibilidad alta
Información
Descripción
¿Què és el territori des del punt de vista dels animals? Durant la primavera, els ocells s'aïllen, canten tan fort com poden, no toleren la presència d'altres ocells, s'amenacen, s'ataquen i, sobretot, vigilen que ningú creui la frontera del seu territori. Una frontera que és invisible als ulls humans, però perfectament tangible en el món de les aus.
Aquesta constatació serveix a Vinciane Despret per analitzar el desenvolupament dels estudis ornitològics i adonar-se que, com més va, més complexos són els descobriments pel que fa a les formes d'ocupació del territori: per als ocells, l'assentament en el lloc expressa una manera de viure plegats.
Despret és una de les veus més singulars de l'anomenat «gir animal» en les ciències socials i la crítica cultural, i amb aquest assaig aconsegueix que fins i tot els més profans parem l'orella i escoltem el cant dels ocells amb una atenció renovada. Potser les seves melodies indesxifrables no ens diuen res d'intel·ligible però segurament faran que ens replantegem (nosaltres, els humans) la noció de territori i la manera d'habitar els llocs.
Vinciane Despret (Anderlecht, Bèlgica, 1959) ensenya Filosofia de la Ciència i Antropologia de la Psicologia a la Universitat de Lieja. Amb la seva recerca mira de comprendre com els científics fan interessants els seus objectes d’estudi. És un referent internacional en el camp dels estudis animals i és coneguda especialment per les seves aportacions en l’àmbit de les relacions entre humans i no humans. Ha escrit nombrosos assaigs, entre els quals Quand le loup habitera l’agneau (2002), Bêtes et Hommes (2007), Au bonheur des morts (2015), Le Chez-soi des animaux (2017) i Autobiographie d’un poulpe (2021). En l’àmbit de l’epistemologia feminista, va escriure, juntament amb Isabelle Stengers, Les faiseuses d’histoires. Que Font les femmes à la pensée? (2011). El 2021 ha estat reconeguda amb el Grand Prix Moron de l’Acadèmia Francesa pel conjunt de la seva obra.
Esta web utiliza cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios mediante el análisis de sus hábitos de navegación. Puede obtener más información aquí o cambiar la configuración.
Opiniones
Opiniones
No hay comentarios, sé el primero en comentarValoración media
¿Has leído este libro?
Valóralo y comparte tu opinión con otros usuarios
Escribir mi opinión