The 18th century was a wealth of knowledge, exploration and rapidly growing technology and expanding record-keeping made possible by advances in the printing press. In its determin...
Leer descripción completa
Precio desconcido
Alerta disponibilidad
Acepto recibir correos de notificación de disponibilidad
No disponible
Información
Descripción
The 18th century was a wealth of knowledge, exploration and rapidly growing technology and expanding record-keeping made possible by advances in the printing press. In its determination to preserve the century of revolution, Gale initiated a revolution of its own: digitization of epic proportions to preserve these invaluable works in the largest archive of its kind. Now for the first time these high-quality digital copies of original 18th century manuscripts are available in print, making them highly accessible to libraries, undergraduate students, and independent scholars. The eighteenth-century fascination with Greek and Roman antiquity followed the systematic excavation of the ruins at Pompeii and Herculaneum in southern Italy; and after 1750 a neoclassical style dominated all artistic fields. The titles here trace developments in mostly English-language works on painting, sculpture, architecture, music, theater, and other disciplines. Instructional works on musical instruments, catalogs of art objects, comic operas, and more are also included. ++++ The below data was compiled from various identification fields in the bibliographic record of this title. This data is provided as an additional tool in helping to insure edition identification: ++++ <sourceLibrary>British Library
<ESTCID>T301244
<Notes>Possibly printed in England.
<imprintFull>A Bruxelles [i.e. London? : s.n.], M. DCC. XLII. [1742]. <collation>[2], 70 p. ; 8°
François-Marie Arouet, de sobrenombre Voltaire, nació en París el 21 de noviembre de 1694. Hijo de notario, pronto se dedicó a la escritura y al ensayo filosófico, lo que le convirtió en una de las figuras más relevantes de la Ilustración. Además de sus numerosos ensayos, entre los que cabe destacar Cartas filosóficas (1733), Diccionario filosófico portátil (1764), algunos artículos de la Enciclopedia de Bayle, Diderot y d'Alembert, y la que ha sido considerada como su obra maestra, Cándido (1759), es autor de obras de teatro -OEdipe (1718), Brutus (1730)-, escritos de tono satírico y numerosos cuentos en prosa y verso. Falleció en París el 30 de mayo de 1778.
Esta web utiliza cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios mediante el análisis de sus hábitos de navegación. Puede obtener más información aquí o cambiar la configuración.
Opiniones
Opiniones
No hay comentarios, sé el primero en comentarValoración media
¿Has leído este libro?
Valóralo y comparte tu opinión con otros usuarios
Escribir mi opinión