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A La filosofia perenne, Aldous Huxley afirma que conèixer la veritable naturalesa de la Realitat o el que anomenem filosofia- és humanament possible. Ja sigui a partir de diverses disciplines espirituals i lestudi de les escriptures o a través de lexperiència del despertar o unió amb allò que és Diví. El qualificatiu perenne implica que aquest coneixement de la veritat el podem
obtenir en diversos llocs i temps, al marge de la cultura, classe social o comunitat. Amb molt enginy i intel·ligència, Aldous Huxley examina les creences espirituals de diverses tradicions i les explica en termes que resulten personalment significatius. Tenim entre mans una brillant antologia i interpretació dels místics més destacats de tots els temps i un profund repàs de les filosofies dOrient i Occident. Un llibre indispensable de la filosofia de les religions, que ofereix una anàlisi interdisciplinària de les espiritualitats.
Aldous Huxley (1894-1963), novelista, ensayista, crítico y poeta inglés, nieto de Thomas y hermano de Julian, ambos científicos de renombre. Nació en Godalming, Surrey, y estudió en el colegio Eton y la universidad de Oxford. Trabajó en varios periódicos y publicó cuatro libros de poesía antes de la aparición de su primera novela, Los escándalos de Crome (1921). Las novelas Heno antiguo (1923) y Contrapunto(1928), que ilustran el ambiente nihilista de la década de 1920, y Un mundo feliz (1932), una visión deshumanizada y utópica del futuro, le hicieron famoso. Durante gran parte de esta época vivió en Italia y Francia. En 1937 emigró a Estados Unidos. Entre sus más de 45 libros destacan los de ensayo, Un Pilatos burlón (1926), Mañana y mañana y mañana (1956), Nueva visita a un mundo feliz (1958) y Literatura y ciencia (1963). Otras novelas son Ciego en Gaza (1936), Viejo muere el cisne (1939), Mono y esencia (1948) y La isla (1962). Huxley también escribió crítica científica, filosófica y social, con obras importantes como El artede ver (1932), La filosofía perenne (1946) y Los demonios de Loudon (1952). Se interesó mucho por el misticismo y la parapsicología. Las puertas de la percepción (1954) y su continuación, Cielo e infierno (1956), tratan de sus experiencias con drogas alucinógenas.
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