"Carol" fa visible d'una manera radicalment subtil, com pocs cops un film ho ha fet amb aquesta intensitat, l'enamorament entre dues dones, a través de totes les fases d'una profunda transformació: des del descobriment, en el fulgor d'una mirada, fins a l'entrega final, ja només insinuada. I entremig, un diàleg de mirades i una gestualitat elaboradíssima de les mans que donen a veure, de manera increïblement refinada, l'aparició, l'emergència, el desplegament i l'efusió del desig amorós, així com una cartografia complexa de passions connectades, des de l'espera, el neguit, el calfred, la tremolor, la por o la desolació.
La pel·lícula ha provocat uns efectes gens habituals: la irrupció d'una legió de carolistes. A la Universitat de Girona s'hi van aplegar d'eminents, en resposta a una convocatòria de la professora Imma Merino, el gener de 2017, en la primera edició del cicle Pensar una pel·lícula, organitzat pel Cinema Truffaut i i el projecte de recerca IMCOFOTO: va ser una jornada extraordinàriament rica i estimulant, pel rigor i la qualitat de les intervencions i per la vitalitat dels debats i diàlegs que s'hi van generar. Que aquelles paraules, afegints'hi a més d'altres, esdevinguin ara paraules escrites i, de nou, compartides no és només testimoni d'aquell seminari memorable, sinó sobretot invitació a tornarhi, un cop més, a aquesta pel·lícula prodigiosa per provar de pensarla de nou, en múltiples direccions.
Leer todo
Leer menos
Opiniones
Opiniones
No hay comentarios, sé el primero en comentarValoración media
¿Has leído este libro?
Valóralo y comparte tu opinión con otros usuarios
Escribir mi opinión