“Som a la claveguera” és una de les obres més personals, sorprenents i controvertides de Maurice Sendak, que reinterpreta dues cançons tradicionals de Mother Goose, autora imaginàr...
Leer descripción completa
18,00€
Disponibilidad alta
Información
Descripción
“Som a la claveguera” és una de les obres més personals, sorprenents i controvertides de Maurice Sendak, que reinterpreta dues cançons tradicionals de Mother Goose, autora imaginària d'una col·lecció de rimes infantils. Els protagonistes, en Pau i en Pere, rescaten a un bebè que havia estat capturat per unes rates. Enfront altres títols enfocats al món interior dels infants, aquí es plasma una òptica externa del món infantil, sobre l'obligació ètica de vetllar per la seva protecció. Els llibres dels seus darrers anys, com aquest del 1993, aborden temes complicats i ombrívols; les pors de l'autor. Especialistes en la seva obra interpreten que “Som a la claveguera” expressa la seva preocupació pels menors en situació vulnerable.
Sendak nació en 1928 en Brooklyn, Nueva York. Estudió pintura al óleo, composición y dibujo durante dos años en la Art Students League de Nueva York. Después de publicar sus primeros libros como autor e ilustrador, fue con Donde viven los monstruos (Where the Wild Things Are), obra publicada por primera vez en 1963, con la que Sendak adquirió renombre dentro del campo de los libros para niños. En el año de su primera edición fue elegido como uno de los mejores libros ilustrados. Traducido a numerosos idiomas, este libro significó una revolución dentro del ámbito de los libros ilustrados para niños al mismo tiempo que dio lugar a duras críticas.
En 1970 recibió el premio Hans Christian Andersen de ilustración, y en 2003 el premio Memorial Astrid Lindgren, ex aequo con la escritora austriaca Christine Nöstlinger. En 1964 había sido galardonado con la medalla Caldecott.
Miquel Desclot (Barcelona, 1952) va publicar el primer llibre de poesia, amb el títol lul·lià d’Ira és trista passió, com a guanyador del premi per a inèdits Amadeu Oller, la primavera de l’any 1971. Durant el mig segle transcorregut des de llavors, ha continuat publicant versos propis, com Cançons de la lluna al barret (1978), Auques i espantalls (1987), Com si de sempre (1994) o Fantasies, variacions i fuga (2006), i versions poètiques, com Llibres profètics de Lambeth, de William Blake (1987-89), Per tot coixí les herbes. De la lírica japonesa (1995), Cançoner de Francesco Petrarca (2016), La vida l’he castigada vivint-la, de Vincenzo Cardarelli (2020) o La bella dama sense pietat. Interpretacions poètiques de l’anglès (2021). També ha publicat poesia per a infants, reunida sota el títol El domador de paraules (2012).
Esta web utiliza cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios mediante el análisis de sus hábitos de navegación. Puede obtener más información aquí o cambiar la configuración.
Opiniones
Opiniones
No hay comentarios, sé el primero en comentarValoración media
¿Has leído este libro?
Valóralo y comparte tu opinión con otros usuarios
Escribir mi opinión