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Tot i que mai no es va definir com a catalanista, durant un temps Eugenio Trías es va acostar al catalanisme, època en què va escriure aquest text publicat a mitjan anys vuitanta, primer en català i posteriorment en castellà, i que llegit avui en manté viva la voluntat polèmica i il·luminadora. El catalanisme ambicionava, d'una banda, la reforma d'Espanya amb una proposta modernitzadora de l'Estat i, de l'altra, se centrava en la construcción d'un projecte desvinculat d'Espanya, amb un fort sentiment identitari reflectit en el que Jordi Pujol volia dir amb el seu ambivalent 'fer país'. Davant de tot això, Eugenio Trías reflexiona en aquest llibre sobre la complexa societat civil catalana i barcelonina, una societat sense Estat i en plet amb un Estat que no correspon del tot a aquesta civilitat moderna cristal·litzada en Barcelona. Trías busca la identitat i la diferència catalana, que xifra en la idea-força de Ciutat. Es tracta, doncs, d'acostar-se a la Catalunya-ciutat, a aquesta Catalunya que té en l'esperit civil, civilitzat i modern el signe d'identitat i la diferència específica dins del marc hispà.
Eugenio Trías Sagnier (Barcelona, 1942-2013) se doctoró en filosofía con una tesis sobre Hegel publicada posteriormente con el título El lenguaje del perdón. Un ensayo sobre Hegel. Fue profesor y catedrático de estética y composición en la Escuela de Arquitectura de Barcelona, catedrático de filosofía de la Facultad de Humanidades en la Universitat Pompeu Fabra y director del programa de curso de doctorado del Instituto Universitario de Cultura de esta misma universidad. Fue, además, vicepresidente del Patronato del Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (Madrid). Con más de treinta libros publicados, muchos de ellos traducidos a diversos idiomas, y numerosos galardones, entre los que cabe destacar el Premio Nueva Crítica de Ensayo por Drama e identidad, el Premio Anagrama de Ensayo por El artista y la ciudad y el Premio Nacional de Ensayo por Lo bello y lo siniestro (1983). Su obra se ha convertido ya en una referencia ineludible de la filosofía española en los últimos treinta años. En 1995 obtuvo el XIII Premio Internacional Friedrich Nietzsche por el conjunto de su producción y por su trayectoria filosófica, un premio que anteriormente habían obtenido filósofos de reconocida autoridad como Rorty, Severino, Popper o Derrida. Obtuvo asimismo el Premio Ciudad de Barcelona por su obra La edad del espíritu.
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