La segona part dEl cantó de Guermantes comença allà on havia acabat la primera: làvia del narrador està cada vegada més malalta i, per a desesperació del protagonista, els metges...
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La segona part dEl cantó de Guermantes comença allà on havia acabat la primera: làvia del narrador està cada vegada més malalta i, per a desesperació del protagonista, els metges es revelen del tot impotents davant el seu ràpid declivi. El relat de seva mort sens dubte, un dels fragments més emocionants i brillants de tota lobra de Proust significa, de fet, el pas a ledat adulta del protagonista, que serà objecte de nombroses mostres de condol, de vegades ridícules i sorprenents, mostra duna profunda hipocresia. Setmanes més tard, el narrador rep una visita de lAlbertine, la jove a la qual va conèixer en A lombra de les noies en flor, i hi inicia una relació tímida, que es revelarà amb tota la seva força en el següent volum, Sodoma i Gomorra.
Marcel Proust (1871-1922) nació en París en el seno de una familia adinerada y abandonó pronto sus estudios de Derecho para relacionarse con la sociedad elegante de París y dedicarse a escribir. Tras publicar Los placeres y los días (1896) y escribir los cuentos recogidos en El misterioso remitente y otros relatos inéditos (Lumen, 2021) y la novela inacabada Jean Santeuil (que no apareció hasta 1952), Proust, aquejado de asma desde la infancia y convertido en un enfermo crónico, pasó el resto de su vida recluido, sin salir prácticamente nunca de la habitación revestida de corcho donde escribió su obra maestra: En busca del tiempo perdido (Por la parte de Swann, 1913; A la sombra de las muchachas en flor, 1919; La parte de Guermantes, 1920-1921; Sodoma y Gomorra, 1920-1921; La prisionera,1923; Albertine desaparecida, 1925, y El tiempo recobrado, 1927). Se trata del largo monólogo interior de un hombre ocioso que se mueve en la alta sociedad, y, en muchos aspectos, de una obra autobiográfica. En el centenario de su muerte, salen a la luz los textos escritos entre 1907 y 1908 que darían lugar más adelante a En busca del tiempo perdido y que han sido bautizados por la crítica y los expertos como «el grial proustiano»: Los setenta y cinco folios y otros manuscritos inéditos (Lumen, 2022).
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